« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Film u korelaciji s međupredmetnim temama, autorice Melite Horvatek Forjan (voditeljice ZAG-a), metodički je priručnik za interpretaciju filmova u redovnoj ili izbornoj nastavi, satu razrednog odjela i izvannastavnim aktivnostima. Priručnik sadrži primjere analize reprezentativnih filmova u razrednoj i predmetnoj nastavi u korelaciji s međupredmetnim temama (GOO, OSR, UKU, IKT, ZDR).
Međupredmetne teme ostvaruju se unutar nastavih tema svih predmeta u osnovnoj školi. To su teme općeljudskih vrijednosti i kompetencija u 21. stoljeću, stoljeću medija i digitalnih tehnologija. Priručnik potiče razvoj filmske pismenosti, kritičko mišljenje, kreativnost i maštovitost djece i mladih, a može se preuzeti na webu filmskapismenost.hr (HAVC), na sljedećoj poveznici.
Filmovi su kratkometražni i mogu se projicirati i analizirati tijekom jednoga sata ili dvosata Hrvatskoga jezika, na Satu razrednika, na izbornoj nastavi (Hrvatski jezik, Informatika, Svijet i ja, Likovna kultura, Glazbena kultura) i u izvannastavnim aktivnostima (filmska, medijska družina, debatni klub…).
Na početku svake nastavne jedinice nalaze se generalije o filmu (nagrade, autori, sinopsis), primjeri međupredmente i unutarpredmetne korelacije u skladu s važećim kurikulumima te odgojno-obrazovni ishodi. Slijedi motivacija i najava filma, usmjereno gledanje, projekcija, objava učeničkih doživljaja i interpretacija u korelaciji s međupredmetnim temama. Svaka lekcija sadrži i nekoliko dodatnih zadataka za filmske sveznalice te stvaralačko-istraživačke zadatke za projektne aktivnosti po
izboru.