« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učenici OŠ Marije Jurić Zagorke nagrađeni su eTwinning oznakom kvalitete za rad na projektu Mali novinari danas – odgovorni digitalni građani sutra 2. Mentorice učenicima tijekom projekta bile su Melita Horvatke Forjan i Nataša Jakob, profesorice hrvatskoga jezika i voditeljice Filmske družine ZAG.
Projekt je okupio partnere iz Hrvatske, Sjeverne Makedonije, Rumunjske, Srbije i Španjolske koji se vode mišlju da sastavni dio medijske pismenosti čini sposobnost kritičke analize medijskog sadržaja.
Tijekom održavanja projekta (od listopada 2020. do svibnja 2021.) organizirane su radionice koje su pripremljene u Erasmus + projektu Mladi novinar današnjice,
odgovorni digitalni građani sutrašnjice. Cilj ovih radionica bio je osvijestiti učenike da obrate posebnu pozornost na praćenje istinitosti, objektivnosti i aktualnosti medijskih sadržaja s kojima se susreću u medijskom prostoru i životu. Na TwinSpaceu učenici su razmjenjivali komenatre o važnosti tih sadržaja u medijima.
Osnovni cilj projekta bio je razvijanje medijske pismenosti i kritičkog mišljenja kod
polaznika. Učenici su kroz mjesečne radionice obrađivali i istraživali sljedeće teme u konkretnim primjerima: - lažne vijesti, lažni članci u novinama - što su klikolovke i koja je njihova uloga u medijskom prostoru - medijski trening, medijski treneri - instrumenti manipulacije u medijima - budi glavni i odgovorni urednik u nekoj medijskoj izdavačkoj kući Tijekom provredbe radionica učenici u su trebali istražiti ponuđene primjere, ponuditi rješenja, ispraviti netočne i nepouzdane informacije, napisati kritički osvrt, ispraviti uredničke propuste i medijske manipulacije. Neke su zadatke učenici radili na satu u skupinama, a neke samostalno tijekom mjesečnih istraživačkih projekata. Najbolji članci objavljeni su na TwinSpaceu projekta. Zadatci, koje su rješavali na radionicama, bili su prilagođeni za rad u malim skupinama.
Na kraju svake radionice pojedine skupine prezentirale su rješenje svojih zadataka drugim skupinama. Slijedilo je komentiranje i korigiranje rezultata te vršnjačko vrednovanje. Da bismo postigli postavljene ciljeve i potaknuli naše učenike da ne budu samo pasivni potrošači medija, potaknuli smo i učenike uključene u projekt da pišu članke o različitim temama (uspjeh ili problemi u školama i okolišu, tradicija i običaji, uspješni ili donekle različiti učenici / ljudi iz njihovih zajednica, digitalno državljanstvo).